סרטוני נקמה ותחקיר הכשל: הרמטכ"ל פרסם מכתב למפקדים

קובי פינקלר No Comments on סרטוני נקמה ותחקיר הכשל: הרמטכ"ל פרסם מכתב למפקדים

הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי העביר היום דף קרבי למפקדים בו כתב: "נמשיך לפרק את חמאס ולעשות הכל כדי להחזיר את החטופים מעזה ואת תושבי הדרום והצפון לבתיהם בביטחון". כוכבי נגד סרטוני ה"נקמה" שלוחמים מצלמים בעזה ומודיע רשמית שבקרוב, למרות שהמלחמה נמשכת צה"ל יתחיל לתחקר את אירועי השבעה באוקטובר

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי העביר היום (שלישי) דף קרבי למפקדים, בפעם הרביעית מתחילת הלחימה. המכתב נפתח בכותרת: "אתגרים פיקודיים במלחמה ארוכה".

"אנחנו נלחמים זה ארבעה חודשים, ודרך ארוכה עוד לפנינו. המלחמה משנה את פניה. מהתחלה קשה וכואבת להתאוששות מהירה ונחושה, שהובילה להתקפה אשר תוצאותיה ניכרות – בפגיעה באויב ובהשבת חלק מהחטופים. פעולותינו משתנות ומותאמות לשלבי המלחמה השונים ולמשך המערכה. אתכם המפקדים אני פוגש בשטח: נחושים ומשימתיים, חדורי רוח ניצחון ומובילים מלפנים. אתם מובילים את התמרון בתנאים קשים ובסיכון גבוה, מבצעים בצורה איכותית ולאורך זמן. כל אלה מביאים לתוצאות מרשימות, על אלה הנכם ראויים לכל שבח. נמשיך לפרק את חמאס ולעשות הכל כדי להחזיר את החטופים מעזה ואת תושבי הדרום והצפון לבתיהם בביטחון", פותח הרמטכ"ל.

"אני כותב לכם את שהייתי כותב לעצמי בפנקס לו הייתי כעת מג"ד או מח"ט, כדגשים לעשייה: מלחמה ארוכה וצודקת – כל מהלך הוא חשוב מאוד, כל הישג מקומי הוא חלק ממימוש מטרות המלחמה – עשו זאת בנחישות ובמקצועיות. דרך ארוכה מחייבת התבוננות רחבה, מעבר לכוונת ולתצ"א. בכל מהלך עלינו לברר היטב מהן המטרות וכיצד נממשן באופן המיטבי, עלינו לחשוב כיצד לנהוג כדי לשמר את המסגרת חזקה לאורך זמן – לקחת אוויר לריצה למרחקים ארוכים, לא לספרינט".

הרמטכ"ל נגד סרטוני ה"נקמה" שלוחמים מצלמים בעזה: "ערכים בלחימה – בפרשת קדושים מופיעה המצווה "לֹא תּקלּל חרשׁ". תמוה מדוע לא לקלל, אם החירש אינו שומע. התשובה פשוטה – כשאתה מקלל אתה מקלקל את עצמך. אנו נוהגים כבני אדם ושומרים, בניגוד לאויבנו, על צלם אנוש. עלינו להקפיד שלא להפעיל כוח היכן שלא נדרש, להבחין בין מחבל לשאינו, לא לקחת דבר שאינו שלנו – מזכרת או פריט אמל"ח ולא לצלם סרטוני נקמה. איננו במסע הרג, נקמה או רצח עם. באנו לנצח ולהכריע אויב אכזר, הראוי להפסד מר. לא נשגה ונאפשר לו הישג בזירה הבין-לאומית. לוחם אמיתי הוא זה שערכיו אינם מתגמשים אל מול מציאות מאתגרת, הוא זה שערכיו איתנים ואינם משתנים לפי כיוון הרוח".

הרמטכ"ל מודיע רשמית שבקרוב, למרות שהמלחמה נמשכת צה"ל יתחיל לתחקר את אירועי השבעה באוקטובר: "תחקירים – בקרוב נתחיל בתהליך תחקור אירועי השבעה באוקטובר ומה שהוביל אליהם, למרות היותנו עדיין במלחמה. בשם הלמידה מוטלת עלינו החובה לתחקר. זהו הכרח ולא פריווילגיה. רק כך נוכל להבין באיזה אופן יכולנו לפעול ובאיזה אופן נפעל בעתיד כדי להגן טוב יותר על אזרחי ישראל. כל יחידה וכל כוח יתחקרו את הקרבות ואת האירועים בהם השתתפו ובמעלה שרשרת הפיקוד נתחקר קומה מעל קומה. צה"לית נתחקר בשלב זה את אירועי הפתיחה, אך יחידה שנמצאת בפסק זמן מהלחימה, מחויבת לתחקר גם את האירועים שלאחריהם – בשם הלמידה ומניעת אובדן הידע. אני סומך את ידי על יכולתו של צה"ל לערוך תחקיר אמתי ונוקב. פעלו ראשית לבניית בסיס עובדתי משותף לתחקיר, ולאחר מכן עברו לחשוב ולנסח את המסקנות ואת הלקחים. את התחקירים נבצע לאור חמישה ערכים מובילים: אמת, ענייניות, שקיפות, אחריות ורעות".

"חוסן ולכידות המסגרת – בתום ארבעה חודשי לחימה הגיעה העת לעסוק בנפקדים ולהחזיר אותם למעגל הלחימה. אנו זקוקים לכל לוחם ולוחמת, ואם יעלה הצורך נטפל בהם באופן משמעתי. זו אחריותנו לצמצם את התופעה. לצד זאת, עלינו לזכור שבעקבות המלחמה ונקודת הפתיחה שלה, שהיו בה אירועים חריגים וקשים, משרתים רבים עשויים לחוש מצוקה וחרדה. הביאו את אנשיכם אליכם לשיחה שיש בה פתיחות וכנות ועזרו להם לבסס ולהעמיק את חוסנם. היעזרו בגורמי מקצוע כשנדרש. זהו המעשה הפיקודי ההכרחי. זכרו את מחויבותנו לאלה שנפגעו בגוף ובנפש, הנמצאים בעיצומו של מסע השיקום וחזרה לחיי מעשה ומשמעות. העניקו לכל אחד ואחת מהם את התמיכה ואת הטיפול להם הם זקוקים".

"משפחות שכולות – איבדנו מטובי בנינו ובנותינו באירועי הפתיחה ובלחימה שאחריה. הקשר עם המשפחות השכולות חשוב היום ולשנים רבות קדימה. הקפידו להגיע אליהן בכל עת שתוכלו. אם יעלה בידיכם, גם שיחת טלפון בהפוגה בקרב – חשיבותה רבה. חלק מהביקורים עשויים להיות מורכבים ועלינו להכיל את דברי הביקורת ולהמשיך להגיע בהתמדה. הקפידו להגיע לכל ביקור לאחר שלמדתם לעומק את העובדות הנוגעות לחללים ולאירועים בהם נפלו וכשאתם בקיאים בפרטי המקרה, עשו זאת במקצועיות וברגישות המתחייבת, ודעו: בזמן שחלף משפחות רבות עסקו בפרטי הנפילה של יקיריהן ובחיבור הנעלמים. הכנות והשקיפות יצמיחו אמון – כזה שיקשה עליכם לשקמו אם לא תגיעו מוכנים לביקור הראשון. זהו חלק מהאחריות המונחת על כתפיכם. היו ערים ורגישים. הקשר בין המשפחות ובניכם הוא בעל מטען מוסרי; בעבורכם המפקדים זו חובה שהיא זכות; בעבור המשפחות – שותפות והנצחה, רעות וברית דמים".

"מפקדים, נכונו לנו אתגרים משמעותיים ולחימה ממושכת – בצפון, במרכז ובדרום. זו מלחמה על הבית. הנחישות והמקצועיות שלנו בכל גזרה ומול כל אויב הם שיבהירו למבקשי רעתנו את המחיר הכרוך בהתקפה על מדינת ישראל. מלחמה ארוכה מחייבת טיפול באנשים, ביכולות ובמשמעת המבצעית. המשיכו להשקיע ברוח הלחימה בקרב אנשיכם, תוך עידוד הלמידה והטמעת המקצוע. זכרו: הרוח תביא את הניצחון, המקצועיות תקבע את התוצאה. היו גאים באנשיכם, אני גאה בכם!", סיים הרמטכ"ל.



0 תגובות